Informacja o przetwarzaniu danych osobowych naszych pacjentów
Szanowni Pacjenci,
Dostosowując się do wchodzących w życie 25 maja 2018 roku nowych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych chcielibyśmy poinformować Panią/Pana, że jako Administrator Danych Osobowych przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu realizacji świadczeń medycznych.
Chcemy także poinformować, że dochowaliśmy wszelkich starań, aby zadbać o bezpieczeństwo danych które przetwarzamy. Poniżej znajdziecie Państwo klauzulę informacyjną, w której wskazujemy w jaki sposób będą przetwarzane Państwa dane osobowe.
- Administratorem Danych Osobowych (ADO) jest spółka City Clinic Sp. z o.o. ul. Popularna 62A 02-473 Warszawa
- Administrator Danych Osobowych wyznaczył Inspektora Danych Osobowych(IOD). Kontakt z IOD jest możliwy pod adresem mailowym IOD@cityclinic.pl
- Dane osobowe są przetwarzane w związku z realizacją statutowych działań placówki medycznej a w szczególności:
- umawiania i potwierdzania terminów świadczeń medycznych udzielanych w naszej klinice
- prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej
- wydawania skierowań i orzeczeń i innych dokumentów dotyczących Państwa zdrowia na co nie jest konieczna zgoda osoby której dane dotyczą
- Dane mogą być przekazywane:
- naszym partnerom w zakresie niezbędnym dla udzielania, i uzyskiwania rozliczania świadczeń medycznych
- uprawnionym instytucjom w zakresie określonym odrębnymi przepisami dotyczącymi :
- udzielania świadczeń medycznych,
- orzekania o stanie zdrowia,
- ubezpieczeń społecznych i zdrowia publicznego
- Dane osobowe, mogą być przez nas przetwarzane w celach innych niż opisane w pkt. 3 i 4 wyłącznie jeśli dodatkowo wyrażą Państwo dobrowolną zgodę. W siedzibie kliniki dostępny jest formularz w którym możecie Państwo udzielić dodatkowej zgody na takie przetwarzanie.
- Dane będą przetwarzane co najmniej przez okres czasu wymagany przepisami szczegółowymi dotyczącymi archiwizacji dokumentacji medycznej
- Osoba, której dane osobowe są przetwarzane w celach wyszczególnionych w ma prawo do:
- żądania od Administratora Danych dostępu do swoich danych osobowych,
- ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania o ile nie narusza to obowiązków Administratora wynikającego z odrębnych przepisów
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, lub wycofania udzielonej zgody na przetwarzanie w celach innych niż wskazane w pkt. 3 i 4 jeśli była udzielona, przy czym cofnięcie to nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
- uzyskania kopii danych posiadanych przez administratora
- wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Administrator jest uprawniony do ujawnienia administrowanych danych osobowych podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa (np. sąd, policja), w przypadkach wynikających z obowiązującego stanu prawnego.